Indholdsfortegnelse
Ca. læsetid
Er din markedsføring blevet lidt for alvorlig? Mangler du idéer til, hvordan du får folk til at kaste sig over dine produkter som en sulten ulv på en kødbuffet? Svaret er simpelt: Med emotionelle triggers kommer du tættere på dine kunder og omvendt.
Vi behøver ikke bruge lange kedelige formler, for i dag handler det om at krydre vores markedsføring med en god portion følelser og en knivspids humor. Så tag din emotionelle redningsvest på, for nu skal vi sejle ud på et spændende ocean af følelser. 💗💥
1. Fortæl Historier
Bag ethvert produkt er der en historie. Hvad inspirerede dig til at skabe det? Hvilke udfordringer ønsker du at løse? Lad dine kunder fordybe sig i din fortælling og forstå værdien af det, du tilbyder.
2. Inspirer frygt
Intet sælger som en lille dosis frygt, ikke sandt? Brug trusler der er personligt relevante i din kommunikation… OK, det lyder vanvittigt, men (!) den er god nok: Skab en “frygt for at gå glip” ved at tilbyde tidsbegrænsede rabatter.
Det er ikke mange, der vil gå glip af en god handel, hvis de allerede har vist interesse for dit produkt.
3. Udnyt kundernes naturlige grådighed
Kombiner dine kunders grådighed med gratis glæder! Stræk dig en smule og få dine kunder til at tænke, “Hvis jeg træffer en beslutning nu, bliver jeg belønnet.” Hvem kan sige nej til en ekstra lille godbid?
4. Effektiv altruisme gør både dig og kunden til helte
Hvis du har mulighed for det, kan det være en smart idé at highlighte din virksomheds altruisme – altså det, I gør, for at give tilbage til verden, om det er f.ek.s miljøet, bekæmpelse af fattigdom og sult.
Gør dine kunder til helte ved at appellere til deres sociale bevidsthed. For eksempel: “For hvert produkt købt, hjælper du børn over hele verden med X. Et køb, der gør en forskel!”
5. Lad de tidligere kunder overbevise dine nye kunder
Anmeldelser af produkter og services har altid været populært, og har på grund af den stærke virkning givet os begrebet ”Social proof”. Inden internettet stolede vi på venner og families mundtlige anmeldelser. I dag benytter forbrugerne glædeligt sider som Trustpilot.com og stoler blindt på fremmedes anmeldelser af webshop.
Så værn om dit omdømme, saml på gode historier, og del dem med verden.
6. Byg tillid op
Tillid er nøglen. Brug social proof og del dine vigtigste kontaktoplysninger. Tilføj nødvendige og relevante sikkerhedscertifikater for at berolige dine kunder.
Når tilliden er opbygget, er salget lige om hjørnet!
Hvor mange af disse punkter, kan du krydse af ved? ✅ Disse tilgange er allerede afprøvede metoder til solid markedsføring. Så jeg håber, du er blevet inspireret til at gå ud og erobre markedet. 🚀